زلزله دیباج در استان سمنان را لرزاند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) از کمک دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد تا معمای ترک تحصیل دانشجویان دکترا ! اتصالی برق پشت‌بام، منزل مسکونی را به آتش کشید + تصویر حادثه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افشاگری یک رسانه علیه قلیان اکسیژن| طرح مطالعاتی یامنفعت‌طلبی وبازی باسلامت جوانان؟ افشای راز قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟ پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح زرد در استان اعترافات تکان دهنده جوانی که مادر خود را به قتل رساند (۱۷ اردیبهشت) قصاص ۲ قاتل و فرصت دوباره زندگی برای سومین نفر کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم
سرخط خبرها

جان‌باختن ۱۸ زن و کودک در هوتک‌ها از سال ۹۷ تاکنون

  • کد خبر: ۴۱۱۵۱
  • ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
  • ۱
جان‌باختن ۱۸ زن و کودک در هوتک‌ها از سال ۹۷ تاکنون
عضو‌مجمع نمایندگان سیستان‌وبلوچستان و نماینده مردم سراوان گفت: ما زمانی می‌توانیم بگوییم غرق‌شدن کودکان در رودخانه‌ها به معضل تبدیل شده است که آمار میانگین کشوری را دراین‌باره داشته باشیم و چنانچه آمار این منطقه بیشتر باشد، باید آسیب‌شناسی شود تا مشخص شود که چه دلایلی باعث بروز آن شده است.
محبوبه عظیم زاده «از سال ۹۷ تاکنون خبر جان‌باختن ۱۸ نفر در هوتک‌ها که عمدتا زن و کودک بوده‌اند، رسانه‌ای شده است.» این بخشی از خبری است که در روز‌های گذشته به‌واسطه غرق‌شدن فاطمه، یحیی و یسنا در هوتک‌های سیستان‌وبلوچستان دست‌به‌دست چرخید و همان‌طور که بیان شد، آماری است که رسانه‌ای شده است و فقط خدا می‌داند چند کودک معصوم دیگر به‌واسطه مشکلات زیرساختی در تأمین آب مورد نیاز این خطه جانشان را از دست داده‌اند و خبر نبودن آن‌ها به گوش کسی نرسیده است. با این حال، به‌ظاهر هنوز هستند مسئولانی که معتقدند این اتفاق‌ها و آمار‌ها اصلا جدی نیست و معضلی نیست که بخواهد نگرانی ایجاد کند. صحبت‌هایی که اتفاقا از جانب مسئولان همین ناحیه بیان شده است.
 
ملک فاضلی، عضو‌مجمع نمایندگان سیستان‌وبلوچستان و نماینده مردم سراوان، به‌تازگی و به‌دنبال صحبت‌هایی که درباره این اتفاق‌های مکرر در فضای مجازی ردوبدل شد، گفت: «مقایسه آمار غرق‌شدن کودکان این منطقه در رودخانه‌ها با سرانه کشور تغییر جدی را نشان نمی‌دهد و محروم‌بودن این منطقه باعث شده است با نگاه دیگری این موضوع بررسی شود.» او البته به‌همین اکتفا نکرد و مشخصا گفت: «این مسائل هنوز در حدی نیست که به آسیب‌شناسی و پیگیری نیاز داشته باشد».
 
فاضلی که در صفحه اینستاگرام خود سعی می‌کند اخبار و رویداد‌های مهم حیطه مسئولیتش را با مردم به اشتراک بگذارد و شعار صفحه خود را هم «همه با هم هستیم برای آبادانی سیستان‌و‌بلوچستان» انتخاب کرده است، به‌طور کامل‌تر دراین‌باره بیان کرد: «ما زمانی می‌توانیم بگوییم غرق‌شدن کودکان در رودخانه‌ها به معضل تبدیل شده است که آمار میانگین کشوری را دراین‌باره داشته باشیم و چنانچه آمار این منطقه بیشتر باشد، باید آسیب‌شناسی شود تا مشخص شود که چه دلایلی باعث بروز آن شده است.
 
آیا در مراقبت از کودکان غفلت شده یا به آموزش کودکان بی‌توجهی شده است.» به‌عبارت ساده‌تر و از منظر این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ابتدا باید یک میانگین کشوری برای این مسئله که در اینجا مرگ‌ومیر کودکان است، داشته باشیم (شاید مشابه خیلی از شاخص‌های اقتصادی!) بعد از آن، اگر دوباره آمار گرفتیم و متوجه شدیم که آمار منطقه‌ای از میانگین آن بیشتر است، آنگاه با یک معضل طرف هستیم و حالا وقت آن است که برویم و ریشه‌یابی کنیم. صابون این نوع نگرش‌های عجیب‌وغریب البته پیش از این هم به تنمان خورده است. چند وقت پیش را به‌خاطر بیاورید که در پی آتش‌سوزی‌های مداوم جنگل‌ها و مناطق حفاظت‌شده، عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، از این سخن گفت که آتش‌سوزی جنگل‌ها عادی است و اتفاق خاصی نیفتاده است، ما نباید خود را نگران کنیم و طبیعت خودش از پس خودش برمی‌آید.

صحبت‌های افضلی واکنش‌هایی را هم در فضای مجازی به راه انداخت. واکنش‌هایی که در جبهه مخالف حرف‌های او قرار داشت و با یادآوری مشکلات دیگر این استان مثل برخوردارنبودن از آب، گاز، حمل‌ونقل عمومی، کپرنشینی دانش‌آموزان و... همراه شد. کاربری گفته بود: «‏قبل توجه نماینده سراوان! ۸۱ درصد مردم جنوب سیستان وبلوچستان دسترسی به آب لوله کشی بهداشتی ندارند، برای همین مجبورا برن کنار هوتگ‌ها و برکه‌ها!» در این بین شاید لب مطلب را همان کاربری بیان کرده باشد که نوشته بود: «تا این نوع نگرش وجود داشته باشد، آن هم از جانب فردی که نماینده مردم است و مسئولیت دارد، وضعیت تغییری نخواهد کرد.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بدبخت بیچاره
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
0
دم مسئولین گرم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->